środa, 21 października 2009

Koniec Świata - przed czasem i Wine w akcji

Brak formy, przemęczenie, niedożywienie, gra terraniami;) nic nie tłumaczy spektakularnej porażki Adama (aka seal) w StarCraft-a. Tak naprawdę to po prostu bardzo dobra postawa Zen-a (pozdrawiam) grającego Protami. Była to jedna z pierwszych, jeśli nie pierwsza(?), porażka zawodnika seal w naszych lokalnych lamerskich rozgrywkach, prowadzonych z przerwami od końca XX wieku - tak to jest już tak stare, a my jesteśmy jeszcze starsi - bez przesady;).


obrazek nie przedstawia tej rozgrywki:D

A teraz trochę OT
czyli jak zmusić StarCraft-a do działania pod Wine, przepis na podstawie różnych materiałów w sieci, działał na laptopie z układem NVIDIA GeForce 4200 Ti Go, Intel Pentium M 1.4GHz, system Ubuntu 9.04.

 

StarCraft to dość oporna gra jeśli chodzi o zmuszenie jej do poprawnej pracy po Wine, wprawdzie typowe:
wine starcraft.exe

lub podobne wygląda na działającą opcję, ale tylko pozornie, lub tylko na "odpowiednim" sprzęcie. Wprawny gracz od razu dostrzeże, że coś jest nie tak gra działa wolno, mysz skacze, etc.
Przepis nie jest zbyt świeży, ale może się przyda. Instalujemy standardowe wine w naszym systemie (tu metoda w stylu Ubuntu/Debian):
sudo apt-get install wine
Wklejamy dodatkowe wiersze do sekcji Screen w pliku /etc/X11/xorg.conf (pobierz plik):
Section "Screen"
    Identifier     "640x480"
    Device         "Videocard0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       8
        Modes      "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
        Modes      "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "640x480"
    EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "800x600"
    Device         "Videocard0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       8
        Modes      "800x600"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
        Modes      "800x600"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "800x600"
    EndSubSection
EndSection

Section "Screen"
    Identifier     "1024x768"
    Device         "Videocard0"
    Monitor        "Monitor0"
    DefaultDepth    24
    SubSection     "Display"
        Depth       8
        Modes      "1024x768"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
        Modes      "1024x768"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "1024x768"
    EndSubSection
EndSection
Właściwie potrzebna jest tylko rozdzielczość 640x480 z 16-bitową głębią kolorów, pozostałe występują jako przyszłościowy darmowy dodatek.
Tworzymy skrypt starcraft.sh w katalogu starcraft-a (pobierz: starcraft.sh), który odpala X-y w ulubionej przez grę rozdzielczości i ustala inne parametry. Dostosuj plik jeśli StarCraft.exe nie jest Twoim plikiem wykonywalnym. Skrypt korzysta z pliku z ustawieniami rejestru dla wine (wine.reg), pobierz i zapisz w tym samym katalogu.
Modyfikujemy jeszcze /etc/X11/Xwrapper.conf i zmieniamy parametr allowed_users na wartość anybody:
allowed_users=anybody
(lub w stylu Debianowym: sudo  dpkg-reconfigure x11-common, a następnie dopuszczamy wszystkich użytkowników)
Możliwe, że będzie trzeba jeszcze w konsoli wpisać:
xhost +

Zmieniamy prawa pliku starcraft.sh na wykonalne (chmod a+x starcraft.sh) i odpalamy ./starcraft.sh z katalogu gry. Uff... może zadziała ale jako antylama nie udzielamy gwarancji:).

PS W trakcie tłuczenia tego posta natrafiłem na ciekawe zachowanie się Google Sites, więcej w aktualizacji do pierwszego posta http://www.podeszfa.com/2009/10/start.html. Post startowy przeznaczam do testów od dziś.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz